Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dodatkowe halogeny - podłączenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dodatkowe halogeny - podłączenie

    :shock:

  • #2
    Dodatkowe halogeny - podłączenie

    Pytam w imieniu kolegi który ma założone w O2 dodatkowe 2 halogeny nad ramką tablicy rej. Ma puszczoną osobną wiązkę do tego i osobny włącznik.
    Chciał to sparować z oryginalnymi halogenami i włączać jednym oryginalnym włącznikiem, żeby odpalały 4 lampy.

    Pytanie jest takie - ma zakodowane doświetlanie zakrętów, czy jak pod ori halogeny podłączy przez dodatkowy przekaźnik kolejne 2 sztuki to one też będą załączać się przy skręcie czy wrzuceniu kierunku ?

    Komentarz


    • #3
      cysterniarz, jeśli podłączy równolegle do ori halogenów ( nawet przez przekaźniki ) to będą się załączać. Ale jeśli do sterowania przekaźnikami wykorzysta sygnał z przełącznika ( a nie bezpośrednio z ori lamp ) to doświetlanie będzie na ori a po włączeniu włącznikiem będą świecić wszystkie cztery. Jest tylko jedna ważna rzecz - przekaźniki nie powinny być sterowane bezpośrednio z przełącznika tylko poprzez dodatkowy tranzystor+dwa rezystory ( tak by cewki przekaźników nie obciążały styku włącznika świateł ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #4
        Kowal, a czy nie bedzie dwoch problemow?

        Jeden wystapi przy sterowaniu przekaznikow z oryginalnych zarowek halogenow - przy sciemnianiu oryginalnych lamp przy doswietlaniu. Przekaznik zglupieje i indukcyjnosc jego cewki (cewek) moze zaszkodzic bordnetzowi.

        Drugi problem moze byc przy sterowaniu z przelacznika - czy przednie halogeny to odrebny styk, czy dodatkowa rezystancja pomiedzy okreslonymi pinami przelacznika - pamietam, ze dociagalem kabel z bordnetza instalujac halogeny, ale za to, czy jest tam czysty styk do Vcc lub masy, glowy bym nie dal.
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz


        • #5
          robreg, co do pierwszego, to nie powinno być raczej problemu, bo cewki przekaźników będą podłączone równolegle do żarówek więc nic nie powinno się indukować z cewek ( żarówki będą działać jako tłumik rezystancyjny obwodu rezonansowego i to dosyć skuteczny - ewentualnie można dołożyć równolegle diodę w zaporowym ). Przy ściemnianiu przekaźnik po prostu wyłączy się w pewnym momencie ( przy jakiś 50% napięcia zasilania ) a przy rozjaśnianiu włączy się przy jakiś 2/3 napięcia zasilania - dodatkowe halogeny będą po prostu zapalać się trochę później i gasnąć trochę wcześniej niż ori no i od razu będą świecić pełną mocą.
          Jednak wydaje mi się, że takie rozwiązanie było by trochę "wieś tuning" i raczej zalecał bym opcję numer dwa. W przełączniku jest oddzielny styk do halogenów przednich i podaje napięcie zasilające ( oczywiście ograniczone prądowo, dlatego potrzebny jest tranzystor do sterowania przekaźnikami ). Dokładałem w ten sposób halogeny do Miętówek i śmigają bez problemu... No i to rozwiązanie zapewnia pełną funkcjonalność bez wiochy ( 4x halo i 2xdoświetlanie ).
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            Jak pstryczek daje Vcc, to z jego styku wysterowac przez jeden rezystorek (11V-0,7V=10,3V;10,3V/0,001A=10,3kOhm;14V/10kOhm=1,4mA;prad dla przekaznikow max= 1, 4mA*750>1A - da rade) 10kOhm baze BDX53, emiter podlaczyc na mase, a pod kolektor dac przekazniki podpiete drugimi koncowkami do Vcc (tylko kolektor tranzystora musi byc podciagniety do Vcc przez zaporowo wlaczona diode) i gotowe
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz


            • #7
              panowie dziękować ale wymiękłem :lol:
              Myślałem że kumplowi pomogę w weekend ale poddaje się bo nie jest to takie hop siup jak czytam.
              Dam mu to info i niech jedzie do elektryka :wink:

              Komentarz


              • #8
                Elektryk mu nie pomoze, elektronik owszem. To nie jest strasznie trudne, jak chcesz, mogę skrobnac schemat (kilka polaczen na krzyż) dla ulatwienia, montazowy :-) .
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz


                • #9
                  robreg, dałbym jeszcze ze 100 kohm między bazę a emiter tak, żeby baza nie wisiała w powietrzu, bo przy takiej "becie" to całość może się wzbudzać...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    robreg, dałbym jeszcze ze 100 kohm między bazę a emiter tak, żeby baza nie wisiała w powietrzu, bo przy takiej "becie" to całość może się wzbudzać...
                    Nie wiem czy wszystkie, ale akurat ten darlington ma juz sciagniete bazy (a właściwie zbocznikowane zlacza baza-emiter) skladowych tranzystorów wewnetrznymi rezystorami (T1 10k, T2 150R) - stad pominąłem to w swoim opisie ;-)
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz


                    • #11
                      robreg, no i git - nie spojrzałem na rozpiskę tranzystora.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X